Mandy van der Wal
Media zijn altijd de passie van Mandy geweest. Ze begon haar carrière in de media-industrie bij ‘Joop van den Ende TV Productions’. Daar werkte ze aan verschillende tv-projecten en was ze getuige van de geboorte van de eerste reality-soap en internationale tv-hit ‘Big Brother’. Het bedrijf fuseerde en werd Endemol International. Ze werkte als Senior Project Consultant voor interactieve televisie, en heeft met succes het tv-formaat ‘Big Brother’ uitgebreid in meer dan 80 landen wereldwijd. Vervolgens werd ze één van de oprichters van 2Waytraffic, een televisie productiebedrijf dat uiteindelijk werd gekocht door Sony Pictures. Bij 2Waytraffic produceerden ze telefonische quizshows zoals ‘Play’, ‘Garito’ en ‘Game On’. Kijkers konden een betaald telefoonnummer bellen om kans op geldprijzen te maken. Na twee jaar zijn ze erin geslaagd de rechten te verwerven van het Britse bedrijf Celador International en zijn programmabibliotheek, inclusief het internationale format ‘Who Wants to Be a Millionaire’. Na de overname is Mandu doorgestroomd naar de SBS Groep en RTL-Nederland, waar ze Digitaal Expert voor online video werd . Geïntrigeerd door de digitale revolutie trad ze in 2013 in dienst bij Talpa Global van John de Mol om hun digitale afdeling Talpa Global Connect naar een hoger niveau te tillen.
Ze was daar verantwoordelijk voor de digitale uitrol van de internationale sensatie ‘The Voice’. Na vijf stapte ze over naar Mediahuis, een van de meest vooraanstaande nieuwsuitgevers van de Benelux, als directeur Video & Platforms was ze verantwoordelijk voor alle online video (strategie, content & productie) activiteiten voor alle merken, bijvoorbeeld De Telegraaf, regionale kranten, Dumpert, Metro, Autovisie en digitale platforms, zoals Culy.nl, Manners.nl en Want.nl.
In 2022 is zij intern, als Managing Director, overgestapt naar Audiohuis dat de ambitie heeft om de toonaangevende full service audio-uitgever te worden in Nederland en België met activiteiten in Ierland, Luxemburg en Duitsland. Het bureau heeft een totaalformule voor creatie, productie en marketing in live en on-demand audio. Audiohuis is onderdeel van Mediahuis.
uis.