Marvin Jacobs heeft zich de afgelopen jaren bewezen met tal van bekroonde podcasts, zowel nationaal als internationaal. Zo heeft hij ontdekt hoe dit krachtige medium niet alleen verhalen vertelt, maar ook bijdraagt aan een betere wereld. In een tijd waarin de samenleving volop in transitie is op zo’n beetje elk denkbaar vlak is dit namelijk hét medium dat bedrijven en organisaties in staat stelt om daar op een positieve manier bij te dragen, met aansprekende inhoud.
Zo ontwikkelde hij met zijn bedrijf Airborne de Albert Heijn-podcast ‘Expeditie Oceaan’, die kinderen bewust maakt van de kwetsbaarheid van dit wereldwijde ecosysteem. Voor de KNVB maakte hij een podcast die het vrouwenvoetbal op de kaart zet en voor het Joods Cultureel Kwartier ontwikkelde hij verschillende producties die tastbaar maken waar sociale uitsluiting toe kan leiden.
Aan de hand van inspirerende voorbeelden, zal Marvin laten zien hoe podcasts niet alleen krachtige verhalen vertellen, maar ook een wezenlijk verschil kunnen maken bij grote maatschappelijke veranderingen.