Liedewij Hentenaar & Frans Kok

De cijfers achter de podcasts, NMO en Audify nemen je mee

Sinds 2021 publiceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) maandelijks de NMO Podcast Standaard (ism Triton Digital). Dit onderzoek is, naast de wekelijkse luistercijfers van lineaire radio en de maandelijkse Streaming Audio Standaard, een essentieel onderdeel van het totale audiolandschap dat in opdracht van NMO wordt gemeten.

Tijdens deze sessie, in samenwerking met Audify, duiken we in de laatste cijfers en trends:
• Hoe ontwikkelt podcast zich binnen de audiomarkt?
• Welk marktaandeel neemt podcast inmiddels in?
• Waarom zijn vrijwel alle podcasthuizen en uitgevers aangesloten?
• En wat betekent dit concreet voor adverteerders en uitgevers?

Ontdek hoe de Podcast Standaard transparantie en vertrouwen biedt, en hoe het bijdraagt aan de verdere professionalisering en groei van de podcastmarkt

Biografie

Liedewij Hentenaar- Directeur Audify

Liedewij Hentenaar is directeur bij Audify, de audio marketing organisatie in Nederland voor alle makers en gebruikers van reclamedragende radio en audio. Alle audiobedrijven op nationaal en regionaal niveau zijn deelnemers van Audify.

Na bijna twintig jaar in verschillende rollen bij diverse mediabureaus, maakte zij in 2013 vanuit de mediabureau achtergrond de overstap naar Audify. Audify helpt audio te laten werken om merken en marktstrategieën te versterken.

Liedewij is vanuit Audify partner van het Nationaal Media Onderzoek voor het bereiksonderzoek (luistercijfers) en de standaarden voor Podcasts en Streaming Audio. Ook is zij sinds 2015 ook onderdeel van de programma groep voor RadioDays Europe.

Frans Kok, Hoofd Communicatie, Nationaal Media Onderzoek (NMO)

Frans Kok (1970) volgde de School voor Journalistiek en startte zijn carrière in 1993 als marktonderzoeker bij MarketResponse Nederland, waar hij zich specialiseerde in communicatie- en mediaonderzoek.

Sinds 2009 werkt hij voor verschillende ‘Joint Industry Committees’ (JIC’s) voor mediabereiksonderzoek in Nederland. Eerst gedurende een periode van vijf jaar als directeur van JIC STIR, het internet bereiksonderzoek. Daarna was hij bij het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) verantwoordelijk voor de transitie naar de nieuwe elektronische meting (2023). In 2017 was Frans ook als interim-directeur betrokken bij Stichting Kijkonderzoek (SKO).

Frans was een van de ‘founding fathers’ van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Hij is daar nu in zijn rol als Hoofd Communicatie verantwoordelijk voor alle communicatie- en marketingactiviteiten.

Naast zijn werk bij NMO is Frans ISO-auditor voor de Nederlandse vereniging van marktonderzoekbureaus (‘Data & Insights Network’). In 2024 startte hij samen met Karin Schut “De Merkverkenners”, een bureau voor organisatie-opstellingen.

Reserveer je sessie

Oeps! We konden je formulier niet vinden.